Śniadanie mistrzów – pudding jaglany z avocado i chia

0
Tatami-sniadanie

Śniadanie powinno być porządne, lekkostrawne ale bardzo pożywne. W końcu pierwsza część dnia jest najważniejsza. Trzeba wstać, ogarnąć się, wyjść, zabrać wszystko co trzeba, w tym głowę. Niski poziom glukozy we krwi to zmęczenie, problemy z koncentracją i irytacja.

Nie jestem w stanie zjeść śniadania natychmiast po wstaniu, muszę chwilę odczekać. Natomiast wiele osób śniadań w ogóle nie jada wychodząc z założenia, że dzięki temu schudnie. Nic bardziej mylnego, organizm i tak dopomni się o swoje. W rezultacie przyjmiemy tyle samo kalorii, a często nawet więcej po napadach wściekłego głodu, który dopadnie nas po południu i wieczorem. Poza tym rano nasz organizm wydziela najwięcej soków żołądkowych, nie jedząc śniadań możemy nabawić się wrzodów żołądka.

Jaglany pudding z avocado może  nie wygląda najciekawiej ale to istna bomba wartości odżywczych i dobrych kalorii (ok 340 kcal na porcję z podanego przepisu bez orzechów). Co najlepsze, po takim śniadaniu nie będziecie głodni przez co najmniej 5-6 godzin! Avocado i ksylitol mają niski indeks glikemiczny, kasza jaglana dosyć wysoki ale mimo wszystko poziom glukozy we krwi podwyższa się powoli, uczucie sytości pozostaje na długo. Nie czekam na obiad, nie zastanawiam się co by tu wcześniej zjeść.

Substancje odżywcze:

Kasza jaglana zawiera dużo dobrze przyswajalnego białka, krzemionki, witaminy E, witamin z grupy B, żelaza i miedzi. Avocado jest niezwykle bogate w kwas oleinowy, który obniżania poziomu złego cholesterolu, zawiera witaminy z grupy B, witaminy C, E, A, likopen, potas, luteinę i zeaksantynę.

Składniki na dwie spore porcje: pół szklanki suchej kaszy jaglanej, jedno dojrzałe, miękkie avocado, czubata łyżeczka ksylitolu, 4 łyżeczki nasion chia

Wykonanie:

  • Kaszę jaglaną przelewamy wrzątkiem, następnie gotujemy do miękkości (pół szklanki kaszy na 1.5 szklanki wody) ok 15 min na bardzo małym ogniu, regularnie mieszając, uwaga w ostatniej fazie kasza może zacząć się przypalać.
  • Do lekko ostudzonej kaszy dodajemy avocado i ksylitol.
  • Rozgniatamy całość widelcem lub jeśli chcecie zupełnie gładką masę miksujemy blenderem ręcznym.
  • Jeśli powstała masa jest zbyt kleista dodajemy trochę wody, nasiona chia wchłaniają jej sporo!
  • Dodajemy chia, dokładnie mieszamy, odstawiamy na kilka minut.
  • Można przyozdobić orzechami, ja najchętniej brazylijskimi lub włoskimi.

 

Tatami-jaglanka

Autorka

Ania

Ania, niepoprawna marzycielka i niestrudzona tropicielka rzeczy ładnych, prawdziwych, z duszą. Podróżuje (we dwoje), fotografuje, śmiga na dwóch kółkach, gotuje curry na 1000 sposobów. Trochę pisze, ale przede wszystkim kocha czytać książki.

A to czytałaś?

Długi szal w etniczne wzory, Springfield ok 90 zł

Piękne etniczne szale i chusty

Szal czy chusta w etniczne wzory to świetny dodatek do zwykłych, gładkich bluzek, dżinsu, jednobarwnych płaszczy i swetrów. Korzystajcie bo teraz mamy spory wybór. Szale ...