Zdrowe śniadanie – orzechowy serek z suszonymi pomidorami

1
Tatami_serek_vege

Pomysł na proste, zdrowe, wegańskie śniadanie, “serek”, który smakuje lepiej niż nabiałowy. Naprawdę! 

Podobne cudo odkryłam niedawno w warszawskiej restauracji Shuk serwującej kuchnię bliskowschodnią. Jeżeli namoczycie orzechy odpowiednio wcześniej wykonanie potrawy zajmie wam zaledwie 10 minut.

Składniki na 4 porcje:

  • szklanka orzechów nerkowca
  • 4-5 suszonych pomidorów
  • 4 rzodkiewki
  • opcjonalnie pół pomidora bez skórki lub 2 łyżeczki pomidorów z puszki
  • szczypiorek do posypania
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

  • orzechy nerkowca moczymy przez noc, następnie miksujemy ręcznym blenderem na gładką masę
  • rzodkiewkę ścieramy na tarce
  • suszone pomidory (świeże również ) kroimy bardzo drobno
  • mieszamy zmiksowane orzechy z resztą składników
  • doprawiamy, posypujemy szczypiorkiem

Najlepiej smakuje ze ze świeżym, pełnoziarnistym pieczywem. Smacznego!

Tatami serek vege

Autorka

Ania

Ania, niepoprawna marzycielka i niestrudzona tropicielka rzeczy ładnych, prawdziwych, z duszą. Podróżuje (we dwoje), fotografuje, śmiga na dwóch kółkach, gotuje curry na 1000 sposobów. Trochę pisze, ale przede wszystkim kocha czytać książki.

  • Alicja

    Wygląda interesująco ;)

A to czytałaś?