Zdrowe śniadanie – jaglanka z granatami i melasą z karobu

0
Spread the love

Dzisiaj na śniadanie bomba witamin i wartości odżywczych czyli kasza jaglana ugotowana na mleku kokosowym z dodatkiem otrębów żytnich, granatów i melasy z karobu.

Dobrze, że kasza jaglana wraca do łask i można kupić ja teraz w prawie każdym sklepie. Dobrze ponieważ jest to najzdrowsza z kasz, która pasuje zarówno do dań słodkich jak i słonych. Otrzymuję się ją z nasion prosa, zawiera łatwo przyswajalne białko, witaminy z grupy B, wapń, fosfor, potas, miedź, krzem i żelazo, do tego jest zasadotwórcza, lekkostrawna, ma właściwości antywirusowe, obniża poziom cholesterolu. Przynajmniej raz w tygodniu warto zafundować sobie takie śniadanie.

Składniki: pół szklanki kaszy jaglanej, jeden średni granat, łyżka otrębów żytnich, dwie łyżki melasy z karobu, 1/3 szklanki mleka kokosowego lub 1/4 bloku śmietanki kokosowej, szklanka wody.

Podane składniki są na dwie porcje.

Wykonanie: kaszę jaglaną przelewam wrzątkiem, zalewam mlekiem kokosowym wymieszanym z wodą (proporcje zależne od tego jak bardzo kokosowa ma być jaglanka), płynu powinno być przynajmniej dwa razy tyle co kaszy, w przypadku pół szklanki kaszy jaglanej dodaję 1 i 1/4 szklanki płynu. Zamiast mleka kokosowego możecie użyć innego mleka roślinnego, ja często robię na mleku sojowym. Gotuję na małym ogniu ok 15 min (więcej jeśli wolicie papkę), mieszam od czasu do czasu uważając aby się nie przypaliło, prawie cały płyn powinien odparować. Dodaję łyżkę otrębów żytnich, granat, polewam melasą z karobu.

Jaglankę, z różnymi dodatkami jem na zmianę z owsianką, o której przeczytacie tutaj 

Smacznego i miłego dnia 🙂

_tatami_sniadanie_jaglanka

Autorka

Ania

Ania, niepoprawna marzycielka i niestrudzona tropicielka rzeczy ładnych, prawdziwych, z duszą. Podróżuje (we dwoje), fotografuje, śmiga na dwóch kółkach, gotuje curry na 1000 sposobów. Trochę pisze, ale przede wszystkim kocha czytać książki.

A to czytałaś?