Zdrowe śniadanie – orzechowy serek z suszonymi pomidorami

1
Spread the love

Pomysł na proste, zdrowe, wegańskie śniadanie, “serek”, który smakuje lepiej niż nabiałowy. Naprawdę! 

Podobne cudo odkryłam niedawno w warszawskiej restauracji Shuk serwującej kuchnię bliskowschodnią. Jeżeli namoczycie orzechy odpowiednio wcześniej wykonanie potrawy zajmie wam zaledwie 10 minut.

Składniki na 4 porcje:

  • szklanka orzechów nerkowca
  • 4-5 suszonych pomidorów
  • 4 rzodkiewki
  • opcjonalnie pół pomidora bez skórki lub 2 łyżeczki pomidorów z puszki
  • szczypiorek do posypania
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

  • orzechy nerkowca moczymy przez noc, następnie miksujemy ręcznym blenderem na gładką masę
  • rzodkiewkę ścieramy na tarce
  • suszone pomidory (świeże również ) kroimy bardzo drobno
  • mieszamy zmiksowane orzechy z resztą składników
  • doprawiamy, posypujemy szczypiorkiem

Najlepiej smakuje ze ze świeżym, pełnoziarnistym pieczywem. Smacznego!

Tatami serek vege

Autorka

Ania

Ania, niepoprawna marzycielka i niestrudzona tropicielka rzeczy ładnych, prawdziwych, z duszą. Podróżuje (we dwoje), fotografuje, śmiga na dwóch kółkach, gotuje curry na 1000 sposobów. Trochę pisze, ale przede wszystkim kocha czytać książki.

A to czytałaś?

Make Hummus not war!

Spread the loveCzy miłość do hummusu mogłaby być receptą na rozwiązanie konfliktów na Bliskim Wschodzie? Czy mieszkańców Świętej Ziemi mogłyby zjednoczyć pokojowe zmagania kto zrobi najlepszy hummus?